سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط محراب در 92/3/25:: 12:31 عصر

skellig-05

بنظرم این فیلم جزو صریحترین فیلمها در خصوص شیطان است با رویکرد مسیحی آنهم از نوع کابالایی و فراماسونری که البته با اقبال چندانی مواجه نشده و حتی از دید محققین ضد فراماسون هم جا افتاده…

 

مشخصات فیلم :

Skellig: The Owl Man (TV 2009) اسکلیگ : مرد جغد

Ratings: 6.3/10

Director: Annabel Jankel

Writers : David Almond (book) , Irena Brignull (screenplay)

Stars: Tim RothKelly MacdonaldBill Milner | See full cast and crew

 

Skellig1

فرشته در حال شفای نوزاد

داستان فیلم :

خانواده ای به یک خانه قدیمی متروک نقل مکان کرده اند.مادر خانواده باردار است و پسر خانواده، مایکل حدود 10 ساله است با دختر همسایه “مینا” که تقریبا هم سن خودش است دوست میشود و در همه وقایع اصلی فیلم مینا و مایکل با هم هستند.

مایکل در انباری خانه با موجود عجیبی بنام “اسکلیگ” با بازی “تیم راث” روبرو میشود که به ظاهر انسان است اما بال دارد و مدتهاست آنجا زندگی میکند. او بسیار مایوس است و خود را یک دورافتاده معرفی میکند. مایکل به اتفاق مینا مخفیانه و مستمر برای اسکلیگ غذا و شراب میبرند.

خواهر مایکل بالاخره متولد میشود اما مشکل قلبی دارد و تحت مراقبت است و پزشکان از زنده ماندنش نا امیدند.

مایکل در راهروهای بیمارستان با پیرزنی بنام “گریس” آشنا میشود که حرفهایش برای مایکل منبع الهام است او به مایکل میگوید که اگر کسی میتواند پرواز کند پس باید پرواز کند.

مایکل مصمم میشود تا به اسکلیج کمک کند تا بتواند پرواز کند. اسکیگ کم کم قدرتهای خود را بدست میآورد پرواز میکند و مایکل را با خود به گردش در آسمان میبرد. همچنین اسکلیگ توانایی های دیگری چون شفا بخشی هم دارد. اسکلیگ جهت قدردانی از مایکل، خواهر مایکل که در حال مرگ است را شفا میدهد و پس از آخرین دیدار برای همیشه پرواز میکند میرود.

پیرزن (گریس) میمیرد و به درخواست مایکل نام نوزاد را همان “گریس” می گذارند.

 

Skellig-fly1

Skellig-fly2

پرواز مایکل با فرشته

Skellig-old w

مایکل و گریس

نقد فیلم :

بنظرم این فیلم جزو صریحترین فیلمها در خصوص شیطان است با رویکرد مسیحی آنهم از نوع کابالایی و فراماسونری که البته با اقبال چندانی مواجه نشده و حتی از دید محققین ضد فراماسون هم جا افتاده.

در اعتقاد مسیحیان شیطان یه فرشته رانده شده است در صورتی که در قرآن به صراحت شیطان را یک جن معرفی میکند (کان من الجن).

فیلم درباره فرشته ای است که از آسمان رانده شده روی زمین سقوط کرده است. هر چند کثیف و ترسناک است اما بالاخره ماهیت فرشته را دارد و دوست داشتنی است.

دقیقا همان پیام شیطان که مکرراً بواسطه شیطان پرستها برای انسان ارسال میکند. شیطان ادعا دارد که در حقش ظلم شده و او آنقدر که گفته اند بد نیست بلکه برعکس او بهترین دوست انسان است.

او بر علیه خداوند (نعوذ بالله) برای بشر پیشنهاد دوستی و یک معامله دارد. چرا که نیاز به قدرت دارد و سرچشمه آن گویی در روح انسانهاست. در فیلم، اسکلیج به مایکل میگوید “تو قدرتت را به من بده تا مثل دو برادرباشیم”

در اغلب آثار شیطان پرستها تاکید میشود که شیطان موجودی است که به زمین تعلق دارد و در اینجا اسکلیج میگوید : “من یک موجود قدیمی زمینی هستم. شیطان در تدارک ظهور و فرمانروایی در زمین است تا بعنوان همان مسیح بازگشته از آسمان مورد پرستش واقع شود یعنی همان مسیح دروغین یا دجال.

او در مرحله ای بالاتر ادعای خداوندی دارد. در صورتی که قرآن کریم به کرار تاکید کرده که شیطان دشمن آشکار انسان است.

باز هم قصه مواجهه یه کودک با موجودی عجیب و در نهایت دوستی آنها ! از قدیم جادوگرها از کودکان جهت ارتباط استفاده میکردند و شاید علت آن معصومیت کودکان است. گویا شیاطین بسیار به ارتباط با کودکان راغب هستند. آنها ذهنیت کودکان را به سمت ترس زدایی از موجودات عجیب و بیگانه و هیولاها سوق میدهند. در حالی که این ترس بصورت طبیعی و فطری در همه کودکان وجود دارد.فیلم های ای تی E.T و کارخانه هیولاها Monsters Inc نمونه هایی از اینگونه آثارند.

دختر همسایه مینا که هنرآموز نقاشی است از “ویلیام بلیک” نقاش انگلیسی نام میبرد که مدتی از عمرش را برهنه زندگی کرده است.اما ویلیام بلیک William Blake کیست ؟

شاعر و نقاش بریتانیایی ‏قرن 18 و 19 م و در واقع یک فراماسون و شیطان پرست که بخاطر اسطوره شناسی و اشعار رمزآلود و ساختن مجسمه هایی که به وقایع آینده اشاره داشتند به شهرت رسید. بیشتر آثار او مبین مخالفت او با کلیسا و اعتقاد به آزادی انسان است

در شعر “درخت زهرآگین” در خصوص یک انگیزه طبیعی مثل خشم  اعلام میکند که نباید سرکوب شود و تا حد یک نفرت ویرانگر رشد کند.

یک نمومه از آثار نقاشی معروف ویلیام بلیک که خداوند را به تصویر کشیده که علامت گونیا و پرگار پنهان در 2 شعاع نور در دست خداوند یکی دیگر از دلایل شیطان پرست بودن ویلیام بلیک است.

 

blake Paint

خدا در آفرینش اثر ویلیام بلیک (خدای فراماسونها)

مورد بعدی نوعی از تناسخ است که میتوان در فیلم استنباط کرد بدین صورت که شخصیتهای “مینا” و پدر مینا که مرده و پیر مردی که قبل از خانواده مایکل در آن خانه زندگی میکرده و او هم مرده و “ویلیام بیک” بنوعی در هم پیچیده است گویی آن پیر مرد و یا پدر مینا همان “ویلیام بیک” بوده است و قسمتهایی از شخصیت ویلیام در مینا هم متجلی است.

همچنین تناسخ بین نوزاد نورسیده و آن پیرزن. پیرزن “گریس” میمیرد و نوزاد “گریس” متولد میشود. همچنین حبه های انگور که پیر زن به مایکل می دهد هم میتواند سمبلی از مرگ و امتداد بقاء باشد.

مورد بعد حالت دست اتصال است که ریشه اولیه آن تابلو میکل آنژ است که خداوند را در حال تماس با آدم به نمایش کشیده سپس در پوستر فیلم  ET استیون اسپیلبرگ می بینمیم که اینبار اتصال دست یه موجود فضایی است. در واقع این اتصال بین دنیای مادی انسان با دنیای متافیزیک شیطان است که از نظر آنها همان خداست.

Skellig Hand

دستهای آلوده و زشت فرشته

نکته جالب توجه در همه اینها این است که آنها تاکید دارند بر زشتی و سیاهی و چروکیده بودن دست شیطان است!در فیلم اسکلیج هم همان حالت اتصال دست تاکید میشود.( به حالت دست در پوستر اصلی فیلم نیز توجه شود)

Michel Ange1

آفرینش انسان اثر میکل آنژ

Michel Ange2

حالت دست خدا (سمت راست) در تماس با انسان

ET

حالت دست موجود بیگانه در تماس با انسان

skellig-Finger

حالت دست فرشته در اولین برخورد با مایکل

 در خصوص موارد دیگر که بصورت رمز آلود و نماد گونه در فیلم استفاده شده صرفا به ذکر عنوانها بسنده میشود که شامل موارد زیر است :

1- حالت پرواز پیرزن در آخرین ملاقات و قبل از مرگ گویی که او هم بال دارد

2- گرفتن حالت صلیبی قبل از سقوط در هنگام شیرجه، بالای برج و بالای دیوار تداعی بازگشت یا سقوط مسیح

3- تک چشم شیطان در یک نما از اسکلیج

4- کلاغ رو انباری و تصویر کلاغ در دفتر نقاشی مینا

5- اشاره به فرضیه شیطانی تکامل داروین در مدرسه

6- لعنت شیطان به خود در آیینه

7- تصویر شیطان روی شیشه تلویزیون که محو میشود گویا بهترین ابزار مشاهده شیطان همین تلویزیون است

8- تاکید روی عدد 53-27 احتمالا عدد خاصی برای فراماسونرهاست

9- اسکلیج وقتی شراب میخورد آنرا شراب خدایان معرفی میکند نوعی ادعای خدایی

10- اسکلیج راجع به نوزادهای به دنیا آمده می گوید آنها فقط یک ذره هستند. اشاره به عالم ذر که همه انسانها قبل از تولد بصورت ذرات هستند.

 

Skellig-fall

مایکل در نوک برج به شکل صلیب آماده برای پرواز یا سقوط!

 

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِی السِّلْمِ کَآفَّهً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ

اى کسانى که ایمان آورده‏اید! همگى در صلح و آشتى درآئید (وتسلیم مطلق خداوند شوید) و گامهاى شیطان را پیروى نکنید که او دشمن آشکار شماست. بقره آیه ی 208

والسلام

محراب

منبع : www.vs666.ir


کلمات کلیدی : Satanism، Alien، Angel