سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط محراب در 92/3/26:: 9:59 صبح

نقد انیمیشن  اسکوبی دو در آغاز یک معما Scooby-Doo! The Mystery Begins

کشف یک راز مدفون شده


Scooby-Doo! The Mystery Begins

 

مشخصات انیمیشن :

Scooby-Doo! The Mystery Begins (TV 2009) اسکوبی دو در آغاز یک معما

Ratings: 5.7/10

Director: Brian Levant

Country: USA | Canada

Production Co: Warner Premiere

 

داستان انیمیشن :

 

مدیر یک مدرسه علاقه مند به جمع آوری تمبر است. او با احضار ارواح در جستجوی یک تمبر قدیمی است که داخل یک محفظه استوانه ای بنام "کپسول زمان" مدفون گشته

کپسول در مدرسه ای است که سالها قبل زیر همین مدرسه فعلی در اثر سیل و رانش زمین مدفون گشته است.

شاگی (نام پسر) و سگش "اسکوبی دو" و 3 نفر از دیگر از بچه های مدرسه بصورت ناخواسته وارد این ماجرا میشوند و به ایجاد خرابکاری در مدرسه متهم میشوند. در صورتی که آنها که از علت حوادث و مسبب اصلی آن بیخبرند. 

بچه ها جهت کشف معما و رفع اتهامات از خود یک تیم تجسس تشکیل میدهند. آنها در ادامه ماجرا گرفتار ارواح میشوند و به اجبار از طریق یه حفره عمیق به زیر مدرسه میروند تا جایی که به بقایای مدرسه قدیمی میرسند و کپسول زمان را پیدا میکنند.

پس از کشمکش و زد و خوردهایی بچه ها با خواندن ورد مخصوص ارواح احضار شده توسط مدیر را دفع میکنند و آقای مدیر متهم اصلی را بدام میاندازند.

در نهایت فیلم با نمایش جشن در مدرسه جهت تشکر از بچه ها و دفن مجدد کپسول زمان طی مراسمی در محوطه مدرسه پایان می یابد.

 

نقد انیمیشن :

 

مدیر مدرسه کسی است که از طریق کتاب توانسته ارواح را احضار و به خدمت بگیرد و البته در فیلم از او بعنوان چهره منفی یاد میشود اما با نگرش تربیتی اصل موضوع یعنی امکان احضار ارواح در ذهن بیننده به یک قابلیتی تبدیل که میشود که میتواند از آن بصورت مثبت یا منفی استفاده کند و این زمینه خوبی است جهت جذب جوان به محافل احضار روح و عرفانهای جدید که آنهم گام اول ورود به دنیای شیطان پرستان است.

اما تاریخچه ای از علم جادو در آیین کابالا :

طبق آیات قرآن در زمان حضرت سلیمان عده ای از قوم بنی اسراییل رموز جادو و علوم غریبه منفی را از اجنه آموختند. (آیین کابالا) این علم در نسلهای مختلف منتقل شد تا زمانی که شوالیه های معبد کتب قدیمی جادوگری در آیین کابالا را از زیر بیت المقدس خارج کرده به اروپا منتقل کردند. آنها روش احضار ارواح، اجنه و شیاطین و در خدمت گرفتن آنها همچنین پیشگویی و طلسم را از آن کتب آموختند.

کپسول زمان که زیر مدرسه مدفون شده و آن کتب احضار ارواح در فیلم میتواند تداعی گر این موضوعات باشند.

همچنین صهیونیستها معتقد به وجود معبد حضرت سلیمان در زیر بنای فعلی بیت المقدس هستند. بر همین اساس بصورت نامحسوس مشغول تخریب و حفاری آن منطقه هستند. آنها معتقدند جهت ظهور حضرت مسیح میبایست بنای فعلی خراب و معبد سلیمان بازسازی شود.

داستان مدرسه جدید ساخته شده روی مدرسه قدیمی در این فیلم نیز می تواند بنوعی تداعی گر آن موضوع میباشد.

والسلام


کلمات کلیدی :