سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط محراب در 92/4/1:: 6:11 عصر

نقد انیمیشن اژدهایان: هدیه ای از خشم شب Dragons: Gift of the Night Fury

وایکینگها، شیطان پرستان قدیم

 

Dragons Gift of the Night Fury

مشخصات انیمیشن:

 

Dragons: Gift of the Night Fury (2011) Video اژدهایان : هدیه ای از خشم شب
Ratings: 7.2/10
Director: Tom Owens
Country: USA
Production Co: DreamWorks

 

داستان انیمیشن:

در قسمت اول انیمیشن بنام "چگونه اژدهای خود را رام کنید" How To Train Your Dragon پس از حنگهای متوالی بین وایکینگهای شهر "برک" و اژدهایان، با ماجراجویی های یک کودک بنام "هیکاپ" سرانجام اهالی برک موفق به رام کردن اژدهایان و دوستی با آنها می شوند. هر چند هیکاپ پای چپ خود را از دست می دهد.

در این قسمت اهالی روستای “برک” خود را آماده ی تعطیلات زمستانی میکنند (شاید کریسمس) که ناگهان اژدهایان ساکن آنجا بی دلیل پرواز میکنند و می روند. هیکاپ هنگام پرواز با اژدهای خود از نوع "خشم شب" کلاه وایکینگی خود را گم می کند. در ادامه با کمک هیکاپ معلوم می شود که اژدهایان برای تخم گذاری به یک جزیره رفته اند و برای تعطیلات همه ی آنها با بچه های متولد شده باز می گردند. هدیه سال نو اژدهایان بچه های آنهاست و هدیه "خشم شب" (تنها اژدهایی که برای تخم گذاری نرفت) آوردن "کلاه خود" وایکینگی هیکاپ.

 

Dragons Gift of the Night Fury کودکان

نقد انیمیشن:

1- تطهیر وایکینگها:

در خصوص تبرئه و تطهیر وایکینگها آثار زیادی تولید شده (مثل Beowulf) و تلاش شده آنها را قومی قهرمان معرفی کند. اما این موضوع مشکوک است. شواهد موجود آنها را قومی وحشی، ضد مسیح و مشرک معرفی می کند. وایکینگ های نروژی، با قساوتی بی نظیر به جنگ مسیحیت رفتند. آنها کلیسا ها را آتش می زدند تا شاید خدای تاریک "پاگان" ها بازگردد. 

بلک متال Black Metal در نروژ توسط نئو وایکینگ ها بوجود آمد. هدف آن  دشمنی با مسیحیت جهت بازگشت خدای تاریک پاگان است. یکی از اعضا آن چنین می گوید:"ما همیشه خشم و نفرت خود را نسبت به مسیح اعلام خواهیم کرد و خواهید دید که چگونه ادیان وایکینگ ها باز خواهد گشت" این گروه ها به آدمکشی، آتش زدن کلیسا، توزیع و ترویج مواد مخدر و مشروبات، سحر و جادو و... اعتقاد دارند.

 

viking chopper تبر وایکینگ

تبر وارونه، نماد وایکینگ ها که یکی از نمادهای شیطان پرستان به معنای بی عدالتی است

 

جهانگرد عرب تباری به نام «ابن فضلان» در روسیه به وایکینگهای سوئدی برخورد. او آنها رادر نوشته‌هایش یکی از آلوده‌ترین آفریدگان خداوند، می‌خواند.

هر ساله در جزیره فارو در دانمارک به مناسبت بلوغ نوجوانان برای ورود به مرحله بزرگسالی مراسم خونین بپا می شود که نوجوانان با چاقو تبر به جان دلفینها می افتند.

 

Dragons Gift of the Night Fury جشن

 

2- ارتباط با شیاطین

دوباره ارتباط یک کودک با موجودی عجیب مطرح می شود. این موجود ممکن است هیولا (کارخانه هیولا)، موجود فضایی ( E.T )، یا اسباب بازی (Toy story) و ... باشد. اما حقیقت امر برقراری آمادگی ذهنی برای ارتباط با عالم متافیزیک و شیاطین است.

 

Dragons Gift of the Night Fury کودکان ارتباط

 

3- کریسمس:

تعطیلات زمستانی سالانه و هدیه تداعی گر تعطیلات کریسمس است. با این فرض تولد جوجه های اژدهایان (شیاطین) درست در همان ایام تعطیلات می تواند مفهوم بسیار تندی بر ضد حضرت مسیح باشد که البته وایکینگها به دشمنی با مسیح معروف هستند.

 4- کشتی:

کشتی که در پرواز کنان به دهکده آمد و پر بود از جوجه های اژدهایان می تواند تداعی گر کشتی حضرت سلیمان باشد.

 

Noah`s Ark کشتی نوح

 

والسلام


کلمات کلیدی :