خانواده کرودز تنها انسانهای اولیه غار نشین هستند که بعلت قدرت بدنی پدر خانواده و احتیاط زیاد او زنده مانده اند. دختر خانواده مخالف افکار و روش پدر است و پیوسته در حال کنجکاوی و خطر کردن است تا اینکه با پسری آشنا میشود که از نظر عقل کاملتر از آنهاست و علی رغم مقاومتهای پدر سرانجام سبب نجات و بقای آنها از نابودی میشود و خانواده کرودز را به سرزمین “فردا” می رساند.
The Croods (2013) Ratings: 7?3/10
Directors:Kirk De Micco , Chris Sanders
Writers: Chris Sanders (screenplay), Kirk De Micco
Company: DreamWorks Animation
Country:USA
زندگی خانواده کرودز در غار (بسته بودن افکارشان از نور و آگاهی!)
تحلیل فیلم:
فلسفی:
نقد فیلم با نگرش فلسفی را بصورت جامع سایت آیت مداری مورد بررسی قرار داده اند که تنها به ذکر عنوانهای آن اکتفا می شود:
فمنیسم:
همچون اغلب آثار غربی ترویج اندیشه زن سالاری و دعوت از زنان به شکستن ساختارهای فعلی و تغییر جایگاه خود که جدایی بیشتر زن و مرد در دنیا تنها یکی از عوارض مصیبت بار آن است.
تربیتی:
دعوت از کودکان و جوانان جهت ماجراجویی و سرکشی از والدین و شکستن قوانین و عبور از خطوط قرمز!
کشتی نوح:
صحنه نابودی جهان و ساخت یک سفینه پرنده و سوار کردن انواعی از حیوانات تداعی گر کشتی حضرت نوح است.
ظهور منجی:
منجی که آتش و تکنولوژی را به ارمغان آورده و مثل همیشه او سمبلی است از غرب.
نژادپرستی:
خانواده کرودز سمبل یک نژاد خاص هستند
انقلابی بودن یا محافظه کاری / سنت یا مدرنیته:
تاکید و شعار فیلم داشتن شجاعت برای تغییر است از وضعیت سنتی گذشته، بدون تفکیک و ارزش گذاری مولفه ها. اینکه آیا همه آنچه سنتی است غلط است و هر آنچه جدید است خوب است؟ مثلا اگر ترس مطلقاً بد بوده پس چگونه موجب بقاء آن خانواده شده و چرا اقوام دیگر نابود شدند؟
پیامبری:
دختر پس از گفتگوی با آتش و آنچه که خالق آتش بوده به نزد خانواده بازگشت برای انتقال آگاهی جدید! و سپس حرکت آن قوم به سمت سرزمین موعود همه تداعی گر داستان حضرت موسی هستند.
دروازه:
دو کوه سرزمین موعود نماد دو ستون، دروازه مشهور در فراماسونری و دروازه معبد حضرت سلیمان است.
تاریکی و بیگانگان:
مانند اغلب آثار دیگر القاء این مطلب به کودکان که هیولاها (یا موجودات بیگانه) وجود دارند و برخلاف ظاهر ترسناکشان موجودات دوست داشتنی هستند. در اینجا پشت ماسک وحشتناک گراز همان پسرک منجی ظاهر میشود. فیلمهای:
E.T(The Extra Terrestrial), Beauty & the Beast, How to Train Your Dragon, Hotel Transylvania, Leroy & Stitch, Monsters University / Inc., Shrek, Real Steel, …
نمونه هایی است از این قبیل آثار است و اینکه چه هدفی در آنها دنبال می شود موضع بحث های آینده خواهد بود.
پسر جوان در حال برداشتن نقاب
پسر جوان در تاریکی شب با این چهره ظاهر شد
خدای خورشید، میترا:
تاکید فیلم روی خورشید القاء اندیشه شیطان پرستی الهه هروس یا همان میترا سمبل فراماسونری می باشد.
کوه بلند (پسر حضرت نوح):
فرار بسوی کوه بلند جهت نجات از هلاکت تداعی گر داستان پسر حضرت نوح است که البته در اینجا واقعاً نجات می یابند.
ببر و مطنقه ممنوعه:
در قصه ای که پسر جوان نقل میکند، یک ببر علی رغم نهی شدن از ورود به منطقه ممنوعه به آنجا میرود و از پرتگاهی خطرناک سقوط میکند اما بجای هلاک شدن ببر قصه پرواز میکند. این داستان نیز تداعی گر داستان حضرت آدم و میوه ممنوعه است که البته سرپیچی واقع شده تایید میگردد!
سرزمین موعود:
سرزمین “فردا” جایی است رو به سمت خورشید که این نماد را طبق کتاب تورات همان فلسطن اشغالی میدانند. تشابه زیاد تصویر آن منطقه با سرزمین فلسطین نیز موید موضع خواهد بود.
سرزمین فردا پس از عبور از دروازه دو کوه
نمایی از شهر ایلات – فلسطین اشغالی
نمایی از شهر تل آویو – فلسطین اشغالی
اومانیسم (انسان خدایی):
مطابق این اندیشه الحادی انسان محور جهان است و خداوندی خارج از اراده انسان نیست. هر آنچه که انسان اراده کند همان خواهد شد تنها کافی است قوانین و تفکرا غلط گذشته خود را اصلاح کند! (خانواده کرودز در انتها کنترل همه چیز را بدست آورده اند)
جمع بندی نهایی:
سه جریان صهیونبسم، فراماسونری و شیطان پرستی و تمام مکاتب فکری زیر مجموعه آنها (اومانیسم، فمنیسم، داروینیسم، …) ارتباطی طولی و در هم تنیده ای دارند که در نهایت همه آنها به راس هرم یعنی شیطان پرستی منتهی میگردند.
به قلم محراب
منبع : www.vs666.ir